Prædikener from april 2020

Prædikener from april 2020

On-line video gudstjeneste den 26. april 2020

En spændende dialog fra en skyggefuld bænk i parken – I den ene ende sidder Ruben Andersen-Hoel (præst i Vanløse Frikirke).– I den anden ende – “i godkendt Corona-afstand”- Ole Lundegaard (Korskirken)De fører en spændende samtale om, hvordan ord og handlinger hænger sammen – både for Gud og for os – og om et af de gennemgående billeder på Gud i Bibelen: Gud som vores hyrde I kirkerummet Med mellemrum hopper vi til Korskirken, hvor vi skal synge sammen med…

On-line gudstjeneste 19. april 2020

Kærlighed og kvajekage Jesus havde virkelig god grund til at spørge Simon Peter om “kvajekage“, men for Jesus handler det i stedet for om kærlighed. Hvis du aldrig har kvajet dig overfor én, som du holder af, er denne prædiken ikke noget for dig. Men hvis du har, så lyt med på, hvad Bodil Højbak Møller har at sige.Sang og musik ved Ole Lundegaard og Vokalgruppen. Der er en del salmer, som du er indbudt til at synge med på.…

On-line video gudstjeneste Påskedag

“Kristus er opstanden!” – “Han er sandelig opstanden..” Medvirkende: Ole Lundegaard, Maria Lundegaard og Rune Funch Påskemorgen skete miraklet! Jesus var ikke i graven. Den tomme grav er et vigtigt symbol på Guds kraft! Men Jesus blev ikke ved graven. Han mødte sine disciple og Maria Magdalene samme dag eller i dagene efter. Det er også de gode påskenyheder til os: Jesus lever, og han vil møde os midt i vores liv, vores hverdag, hvor vi færdes!

On-line gudstjeneste 5. april 2020

Jesus er en konge, men ikke højt hævet over sit folk. Han får sine fødder salvet, for han går sammen med sit folk, både når vi ler eller græder. Vi -der følger ham- skal heller ikke forvente ros eller bonede gulve. Vi skal forvente at bruge vores fødder til bringe godt nyt til fattige. Bliv klogere ved at høre gudstjenesten! Salmerne er af Korskirkens vokalgruppe, og prædikant er Ole Lundgaard