Ny kirkebygning

44 renoveres

Først blev den gamle garage revet ned og villaen “44” renoveret med nye toilet og badefaciliteter. Det skete ved nogle fælles arbejdsdage, hvor mange deltog.

Men hvorfor gjorde vi det overhovedet?

Kirkebygningen var bygget, som man gjorde i 1950érne, med en høj kirkesal med en krypt under.  Det betød til gengæld, at efterhånden som en del af bygningens brugere blev ældre og gangbesværede, kunne de ikke deltage i de fælles arrangementer i krypten.  Kirkerummet var ofte for småt, og muligheden for at spise sammen meget besværligt pga. det lille og utidssvarende køkken. I kælder-etagen gjorde rødderne fra de store vandgraner deres indtog i fundamentet og der skulle investeres rigtig mange penge i en renovering. Så mange penge, at det ikke stod mål med udbyttet i forhold til at bygge helt nyt.

Nedrivningen

Rejsegilde

Da det var blevet sommer, og rigtigt varmt, holdt vi rejsegilde. Borgmesteren holdt tale, vores præst Ole Lundegaard holdt tale.

Grundstensdokumenter blev indmuret og  så blev der eller sunget og spist pølser.