Hvordan er det at være vokset op med en iPad i hånden?

Onsdag d. 20. april – Spændende foredrag med Søren Østergaard
Efter fællesspisningen (kl. 17.30) er der Onsdag med Indhold, denne gang med et foredrag af Søren Østergaard, som skal hjælpe os til at forstå ”Generation Alpha”. Til Generation Alpha hører børn født efter 2007. De har fået en iPad i hånden, før de kunne tale, og skærmene – i mange forskellige udgaver – er altid ved eller i hånden. Men hvad betyder de ændrede vilkår i forhold til f.eks. deres evne til at indgå i fællesskaber, værdier, drømme og forventninger til voksne?
Hverdag såvel som store spørgsmål i livet kalder stadig på følgeskab og modspil af nysgerrige voksne, der er nogenlunde opdaterede på, hvad der er på spil, når man er 11-12 år gammel.
Søren Østergaard, ph.d., ungdomsforsker og forfatter til en række bøger med fokus på tween- og ungdomskultur vil gøre os alle klogere. Søren er medlem af Korskirkens menighed.
Læs mere om foredraget og problematikken her.