Senior KAPOW d. 5. februar kl. 12.00

Kom og hør om, hvad der sker med de kristne indbyggere, som befinder sig i Israel, Gaza og Vestbredden.

Teologen Uffe Gjerding, som i en lang årrække har arbejdet i Folkekirkens Nødhjælp med særligt ansvar for de kristne minoriteter i Israel/Palæstina, vil give sin beretning om situationen før og efter den 7. oktober 2023 ved det næste møde i Senior KAPOW den 5. februar kl. 12.00 – 14.30.

Som medlem af bestyrelsen for foreningen Betlehems Venner er han medforfatter på den vedhæftede kronik, som man bør læse som optakt til mødet.

Kom og hør om en side af livet på Vestbredden, hvor Uffe befandt sig den 7. oktober sidste år, og hvor du vil lytte til beretninger, som kun i begrænset omfang kommer tydeligt frem i nyhedsmedierne.

Uffe er kendt af mange danske baptister fra hans arbejde i Det økumeniske Fællesråd (1975-1980), Kirkernes Verdensråd (1980-1987), Folkekirkens Nødhjælp (fra 1987-2016) og i etableringen af Andelskassen OIKOS.

Som forberedelse til mødet i Senior KAPOW kan det anbefales at læse denne kronik, som har været bragt i Kristeligt Dagblad.