Tidligere arrangementer

17. april 2024

Onsdag med Indhold: Kan Gud virkelig bedst lide mænd?

Ved Bodil Højbak MøllerDet indtryk kan man godt få, når man kender traditionen i den vestlige verden og i Det Gamle Testamente. Men stemmer det overhovedet overens med de gode nyheder, som Jesus forkyndte eller var det samfundsstrukturens sejr over kristendommen?
8. april 2024

Senior KAPOW

Bodil Højbak Møller tager os med ind i maskinrummet i Baptistkirkens ledelse. KorskirkensBaptistmenighed er en del af den proces, som vil indebære en genstart og fornyelse afBaptistkirken. Hvad skal vi være forberedt på og hvordan kan vi deltage – det vil vores præst, som sidder i baptistkirkens ledelse komme og inspirere os til. Husk tilmelding senest den 4. april (på listen i kirken eller på Facebookopslaget).Betaling kr. 50 kan sendes inden mødet på MobilePay 883169.
3. april 2024

Onsdag med Indhold: Hvad er kunstig intelligens, og skal vi være bekymrede?

Ved Thomas PlougKunstig Intelligens (AI) kan bidrage til at løse nogle af det globale samfunds væsentligste etiske problemer, men brugen af AI risikerer også at blive til skade for både enkeltpersoner og demokrati. I oplægget kigger vi ind i den fagre nye teknologi og taler om en lang rækkeforskellige etiske aspekter af teknologien. Thomas Ploug er uddannet filosof, phd., professor ved Aalborg Universitet, medlem af Etik Råd i perioden 2011–2016.
28. marts 2024

Skærtorsdagsmåltid kl. 18.00

Der vil i år blive lavet mad, og vi skal ikke som tidligere år selv have mad med. Til gengæld er det nødvendigt med tilmelding. Dette kan ske på sedlen, der ligger i foyeren i kirken eller på Facebook senest d. 25. marts.
20. marts 2024

Onsdag med Indhold: Mød en ildsjæl

Ved Aimée KofoedStifteren af Coffee Beanies, Aimée Kofoed brænder for at hjælpe ubemidlede kvinder iRwanda og Burundi med at skaffe mad på bordet og ikke mindst håb for en bedrefremtid for dem og deres børn. Kom og hør om, hvad der driver en familiemor til atopsige sit job som gymnasielærer og investere alt i at bringe andre håb.