Prædikener by Bodil Højbak Møller

Prædikener by Bodil Højbak Møller

Deltidsansat med præsteopgaver

Marias lovsang er et forunderligt forbillede

Den unge jomfru Maria havde fået en besked fra englen, som hverken før eller siden er blevet givet i verdens historien. Men hun tager den til sig i tro og synger lovsang, mens hun venter (sig). Et forbillede til os om at lovsynge Gud med tak og pris – både for det der er sket og for det vi tror og håber på vil ske. Bodil prædiker ud fra Lukas kapitel 1, vers 46 til 56

Vejen til Jerusalem

Hver syvende kristen på jorden forfølges for sin tro. denne uges prædiken handler bl.a. om dem. Vi følger Jesus på vejen til Jerusalem og Påsken.

On-line video gudstjeneste den 26. april 2020

En spændende dialog fra en skyggefuld bænk i parken – I den ene ende sidder Ruben Andersen-Hoel (præst i Vanløse Frikirke).– I den anden ende – “i godkendt Corona-afstand”- Ole Lundegaard (Korskirken)De fører en spændende samtale om, hvordan ord og handlinger hænger sammen – både for Gud og for os – og om et af de gennemgående billeder på Gud i Bibelen: Gud som vores hyrde I kirkerummet Med mellemrum hopper vi til Korskirken, hvor vi skal synge sammen med…

On-line gudstjeneste 19. april 2020

Kærlighed og kvajekage Jesus havde virkelig god grund til at spørge Simon Peter om “kvajekage“, men for Jesus handler det i stedet for om kærlighed. Hvis du aldrig har kvajet dig overfor én, som du holder af, er denne prædiken ikke noget for dig. Men hvis du har, så lyt med på, hvad Bodil Højbak Møller har at sige.Sang og musik ved Ole Lundegaard og Vokalgruppen. Der er en del salmer, som du er indbudt til at synge med på.…

Faste er, hvad du vælger til, -ikke hvad du vælger fra

Bodil Møller Højbak prædiker ved en familie-gudstjeneste om faste. Hvad er det? Drejer faste sig om en masse, som man skal lade være med? Nej, det drejer sig om at koncentrere sig om noget vigtigt, f.eks. at vise barmhjertighed. At gøre noget for andre, som har brug for det. Men for at få plads til at vise barmhjertighed, kan det være nødvendigt, ikke at være så optaget af en masse andet. Det er kernen i fasten.