Prædikener on Jesus død og opstandelse

Prædikener on Jesus død og opstandelse

Jeg helbreder de sår og svigt, som du forsøger at skjule

En tidlig morgen ved Genesarets sø finder et af de mest opløftende og nådige møder sted. Peter har svigtet Jesus på det groveste – men Jesus gør det klart for Peter og for enhver, at vores relation med ham ikke handler om vores præstationer eller mangel på samme, men at han ser bag om alt det og møder os med en kærlighed der overskygger alt. En prædiken over teksten i Johannesevangeliet kapitel 21, vers 15-19

Himlen starter ved fødderne

Maria Magdalene stod ved graven og græd. Hendes verden lå i smadder. Jesus var død, hendes håb, hendes liv. Og nu – påskemorgen – var hans legeme ikke længere i graven. Da hun tror sig helt forladt, lyder en stemme, der siger hendes navn, og hun opdager at Jesus er levende! Han er her! Det guddommelige nærvær er lige her og nu. Opstandelsestro er at se, at han lever og han er hos os, i os. Så tæt på som…

On-line video gudstjeneste Påskedag

“Kristus er opstanden!” – “Han er sandelig opstanden..” Medvirkende: Ole Lundegaard, Maria Lundegaard og Rune Funch Påskemorgen skete miraklet! Jesus var ikke i graven. Den tomme grav er et vigtigt symbol på Guds kraft! Men Jesus blev ikke ved graven. Han mødte sine disciple og Maria Magdalene samme dag eller i dagene efter. Det er også de gode påskenyheder til os: Jesus lever, og han vil møde os midt i vores liv, vores hverdag, hvor vi færdes!