Prædikener on Tilgivelse

Prædikener on Tilgivelse

Jeg helbreder de sår og svigt, som du forsøger at skjule

En tidlig morgen ved Genesarets sø finder et af de mest opløftende og nådige møder sted. Peter har svigtet Jesus på det groveste – men Jesus gør det klart for Peter og for enhver, at vores relation med ham ikke handler om vores præstationer eller mangel på samme, men at han ser bag om alt det og møder os med en kærlighed der overskygger alt. En prædiken over teksten i Johannesevangeliet kapitel 21, vers 15-19

Midt i en enten-eller-tid

Med udgangspunkt i Bob Dylans “You Got To Serve Somebody” hører vi om en enten-eller-tid med krig i Ukraine og fastetiden, som optakt til påsken. Der er ikke megen plads til “på den ene side, og på den anden side”

On-line gudstjeneste 19. april 2020

Kærlighed og kvajekage Jesus havde virkelig god grund til at spørge Simon Peter om “kvajekage“, men for Jesus handler det i stedet for om kærlighed. Hvis du aldrig har kvajet dig overfor én, som du holder af, er denne prædiken ikke noget for dig. Men hvis du har, så lyt med på, hvad Bodil Højbak Møller har at sige.Sang og musik ved Ole Lundegaard og Vokalgruppen. Der er en del salmer, som du er indbudt til at synge med på.…

Besøg hos Jesus i stalden

Besøg hos Jesus i stalden af synderne: “Vreden”, “Stoltheden”, “Falskheden”, “Misundelsen”, “Frygten”, “Nydelsen”, “Volden” og “Dovenskaben”. En anderledes prædiken, hvor vi alle kan genkende noget af os selv, -og både græmmes og smile over det

Om at gå i Jesu fodspor

Denne prædiken handler om, hvad det vil sige at række ud til andre i kærlighed ud fra dagligdags eksempler. Kort sagt, at være Jesus discipel. Den er en del af en længere prædikeserie: “Hvad vil det sige at være kirke?”